D&D (Duergar & Drow)
Po raňajkách ešte požiadala Darunia dobrodružky, či by neskontrolovali neďaleké, dlho neobývané, trpasličie mesto Gauntlgrym v sopky Hotenow, z ktorej sa ozývajú podozrivé zvuky. Naposledy, keď sa dialo niečo podobné bol prebudený primordial spiaci v sopke a jej výbuch zdemoloval časti Letohradu.
Obrovská brána Gauntlgrymu je okrášlená výhražnými nápismy, napriek ktorým Maløvein vyformuje v kamennej bráne priechod. Obrovské opustené mesto sa hemží svetielkami, ktoré patria duergarom, prehľadávajúcim mesto. Družina sa preplíži na druhú stranu mesta, kde majú duergary základňu a Maløvein sa v podobe myši vydá preskúmať spodné podlažia, kde sa nachádzajú drowovia, ktorý sa bránia duergarom, a pokúšajú sa získať moc z obrovského ohnivého elementála spiaceho pod nevyužitou vyhňou. Ich neúspešné pokusy končia otrasmi celej sopky Hotenow.
Na zistenie zámerov duergarov vyslala Betkos Raphaela s listom v ktorom vystupoval ako posol drowov, ktorý duergarom ponúkal možnosť využitia vyhne za zloženie zbraní a ignorovanie spiaceho elementála. Duergari ponuke nedôverovali, ale nakoniec sa rozhodli ponuku prijať.