Posledné dobrodružstvo
Príbehy sa líšia ale podľa jedného ukončila Tisicročnú vojnu medzi drakmi a obrami kliatba uvrhnútá na Tiamat po tom, čo zabila zabudnutého obrieho boha. Kliatba uväznila Tiamat v Averne, prvej vrstve pekla. Z jej väznenia ju môže vyvolať len mocný rituál ku ktorému treba päť dračích masiek. Pôvod týchto mocných artefaktov je neznámi, pravdepodobne ich stvorila ešte Tiamat a občas sa jednotlivo či spoločne vynárajú naprieč vekmi.
Naposledy sa dračie masky objavili pred niekoľkými storočiami keď Dračí kult opustil svoj pôvodný zámer pretvárať drakov na lichov a zamerali sa oslobodenie Tiamat z pekla. Z kultu sa oddelil kult Tiamat, ktorý zozbieral všetkých päť dračích masiek a pokúsili sa vyvolať Tiamat v Dračej studni. K oslobodeniu Tiamat nedošlo len vďaka odvážnej skupine dobrodruhov. Dračie masky boli opäť rozdelené a na dáky čas sa stratili z histórie.
Mocnú skupinu dobrodruhov vedenú Šalviou Yzop Herbes, ktorej členovia už mali dosť dobrodruhovania a plánovali sa usadiť, oslovil mocný kúzelník a priateľ Elminster aby sa ešte vydali na posledné dobrodrodružstvo. Malo to byť jednoduchá cesta na sever do kláštora Žltej ruže, kde mali dobrodruhovia prevziať bielu dračiu masku a premiestniť ju na bezpečnejšie miesto do kláštora svätého Ramedara. Premiestnenie masky bolo potrebné , lebo predstavený kláštora Žltej ruže, veľmajster kvetov Kane, sa obával o bezpečnosť kláštora počas útokov orkov zo severu, ktorých početnosť a sila sa stále narastali.
Keďže Šalvia ovláda teleportáciu, celá cesta nemal zabrať viac ako pol dňa. Prvý problém však nastal hneď pri príchode dobrodruhov, keďže zvony kláštora oznámili útok orkov a predstavený Kane považoval za vhodné aby sa dobrodruhovia pridali k armáde strážiacej kláštor. Tuhý stret trval niekoľko hodín a aj vďaka pomoci dobrodruhov boli orkovia rozprášený a ich mohutný generál vzal nohy na plecia. Dobrodruhovia následne prevzali masku a Šalvia celú skupinu teleportovala ku kláštoru svätého Ramedara.
Niečo sa však pokazilo a celá skupina sa ocitla uprostred ničoho. Keď zistili, že do kláštora sa dnes nedostanú teleportovali sa do Athkatli, kde sa rozhodli prenocovať a ráno sa vydajú do kláštora pešo. Večer sa ešte vybrali pozrieť na tancujúcich delfínov a ráno zistili, že Lina aj s maskou sú fuč. Nepomohli ani najmocnejšie kúzla ktoré ovláda Šalvia po Line ani chýru ani slychu. Bezradná skupina navštívila prekvapeného Elminstra, ktorý nemal o presune masky ani poňatia. Svoju moc využil na to, aby zistil, čo sa stalo.
Linu, ako aspekt Tiamat, vyvolal Dračí kult a mala ho viesť pri získavaní dračích masiek a priviesť na zem Tiamat. Lina prišla s plánom infiltrovať sa do skupiny dobrodruhov a kult mal ohrozovať pozíciu jednej z masiek. Lina rozšírila klamstvá o svojej minulosti a podarilo sa jej pripojiť k skupine s rýchlo rastúcim vplyvom vedenej Šalviou. S pomocou Dračieho kultu podporila orkov v útokoch na kláštora Žltej ruže, sfalšovala listy od Elminstera, v ktorých žiadala svoju skupinu o presun masky na bezpečnejšie miesto. Nastražila pár kníh s lokáciou presunu aby zmiatla Šalviu pri teleportácii a potom sama zmizla s bielou dračou maskou.
Bore Cetfa
Vojnový veterán, ktorý vybojoval mnoho stretov s orskou armádou na severe.
Ale kdeže, v armáde pôsobil ako kuchár a z priameho boja mával strach. Bol síce veľký fanúšik do zbraní a vojenskej taktiky ale len teoreticky, keď si vypočul mnoho rozhovorov vojakov a veliteľov v jedálni.
Po návrate domov zistil, že si trpaslica, ktorá mu prisľúbila, že ho počká, si vzala jeho najlepšieho priateľa.
Sklamaný sa teda vydal blúdiť svetom. Zamieril smerom na juh. V Neverwintre sa spoznal s Rimulom, ktorý tiež nevedel čo so sebou a tak sa túlali spolu. Zakrátko stretli gnómsku učenku Šalviu a následne Galeila. Bore spočiatku klamal o svojom pôsobení v armáde, ale po prvých stretoch vyplynulo, že zbraň poriadne nikdy nedržal a bojové triky ovláda len teoreticky.
Myslel si, že družina ho nebude potrebovať a vykopnú ho a on zostane zase sám. Galeilo, ktorý jeho plačlivé rozprávanie počúval len na pol ucha a počas toho mu vylepšoval sekeru aby sa mu po odhodení sama vrátila do ruky, mu ju podal zo slovami: “Keď sa nabudúce netrafíš môžeš to skúsiť znova.”
Bore sa postupne vypracoval v jedného z najmocnejších bojovníkov na Mečovom pobreží a pevnejšie než jeho svaly bolo len jeho priateľské puto s Le’Nerdom.
Po siedmich rokoch spoločného putovania, keď sa skupina rozhodovala, že zachraňovanie sveta prenechá mladším si povedal, že sa vráti naspäť domov na sever a zistí, čo sa tam deje.
Šalvia Yzop Herbes
Od malička milovala dobrodružstvo. Celé dni ležala v knihách a poznala všetkých dobrodruhov Mečového pobrežia, skutočných aj vymyslených. Skutočného dobrodružstva sa však bála, desili ju aj tiene, keď mala zísť do pivnice.
Z prestížnej internátnej školy vo Waterdeepe ju vyhodili po tom čo prespala skúšku z vyvolávania, lebo do noci čítala posledné vydanie Drizztových dobrodružstiev.
Zo strachu z rodičovského hnevu sa vyhýbala návratu domov. Radšej strávila pár dní na ulici, kde sa stala svedkom ozbrojeného prepadu a vraždy. Bola taká vystrašená, že nedokázala ani dýchať a celý čas sa skrývala. Nedokázala vyjsť z úkrytu ani keď bolo po všetkom a na zemi sa zvíjalo skonávajúce telo. Či by obeť prežila, keby zastavila krvácanie nevedno. Nomohla, nedokázala to, strach ju úplne ovládol. Ráno ju plačúcu našla mestská stráž pri obhliadke miesta činu.
Každý z jej hrdinov by to zvládol a ona nebola schopná ho zachrániť. Rozhodla sa s tým bojovať a pridala sa k dvojici začínajúcich dobrodruhov. Začiatky boli ťažké, keď na ňu vyskočil prvý zombie, pustila do gatí. Nebyť Rimula tak ich oboch z Borem roztrhá na márne kúsky.
Krátko nato stretli Galeila, ktorého nemohla spočiatku vôbec vystáť, ten jeho zasraný kľud ani sa neusmial, keď zložili prvého draka. A naviac tu boli tie jeho vynálezy, v ktorých sa vŕtal celé dni a noci.
Z vystrašenej Šalvie sa postupne stala hlava skupiny, keďže poznala slabosti všetkých monštier a každé zákutie Underdarku a vždy sa držala morálneho kompasu. Z toho pohľadu pre ňu bola Lina ťažký oriešok. Nebála sa využiť svoj šarm a klamstvo bolo jej denným chlebom. Ostré hrany sa časom obrúsili a Šalvia sa priučila, že účel občas svätí prostriedky a z Liny a Šalvie sa stali najlepšie priateľky.
Zo Šalvie sa stala vyvolená Mystry - bohyne mágie, jedna z najmocnejších kúzelníčiek na Mečovom pobreží a chodiaca encyklopédia. Postupne sa to poddalo aj s Le’Nerdom, ktorý si po siedmich rokoch a pri hrozbe, že s koncom družiny Šalviu už možno viac neuvidí uvedomil, o čo by prišiel.
Le’Nerd da Vinci
So starším bratom Galeilom vyrastal v sirotčinci. Galeilo miloval stroje a techniku a Le’Nerd miloval svojho brata. Le’Nerdova nešikovnosť rozbila väčšinu mechanických hračiek, ktoré pre neho Galeilo zostrojil. Galeilo už v duchu počítal čas do rozbitia keď mu podával novú hračku. Rekord bol tridsaťsedem sekúnd.
Zo sirotčinca začali miznúť deti. Miestny kult ich obetoval dákemu démonovi. Nikoho to veľmi nezaujímalo do chvíle kým zmizol Galeilo. Le’Nerd nenápadne sledoval kultistov a pomohol bratovi uniknúť. Galeilo mal v rukáve pár mechanických hračiek a únik to výrazne zjednodušilo až do chvíle kým sa jedna hračka neocitla v rukách Le’Nerda a nezapríčinila Galeilovu smrť.
S krvou milovaného brata na rukách sa Le’Nerd prebral na ošetrovni. Dlhé prázdno ukončila až žaba, ktorá Le’Nerdovi povedala, že s Galeilom prišiel svet o najväčšieho vynálezca všetkých čias, ktorého vynálezy by nespočetnekrát zachránili svet.
To nemohol dopustiť, presťahoval sa, začal sa venovať mechanike a začal používať bratovo meno, ktorý prežil, po tom čo jeho nešikovný brat Le’Nerd tragicky zahynul pri úteku. Párkrát prišiel o obočie, pri výbuchu po nevydarenom experimente ale začal sa chytať a nečakane napredoval pomerne rýchlo.
Keď mu začala byť dedina malá vydal sa do sveta, musí sa predsa zlepšiť, musí byť najlepší. Pridal sa k dákej družine čo šla okolo aj keď táto nevyzeral najvýkonnejšie. Trochu ich prezbrojil svojimi vynálezmi a začalo sa im celkom dariť. Hlavne že cestoval a videl čo vymýšľajú iný. Pár emócii zo seba vyžmíkal len keď stretol zaujímavý vynález.
Po tom čo Galeilovi rozbil Bore držku sa vrátil Le’Nerd so svojim veľkým srdcom. Prestal sa stretávať so žabou a vyrobil si obrovský oblek v ktorom mohol chrániť svet.
Po siedmich rokoch ho vydesilo, keď sa mala skupina rozpadnúť že by už vlastne nebol so Šalviou a tak svoj nadrozmerný oblek redizajnoval na dvojmiestny a pozval Šalviu na obhliadku. Waterdeepský vynálezcovia sa mohli začať tešiť, že sa budú môcť učiť od Legendy.
Rimul Kendal
Vyrastal v Neverwintri ako frackovitý šľachtic, ktorý môže skoro všetko. Na jednom z lovov v Neverwinterskom lese spoznal elfku ktorá ho okamžite okúzlila a čo mu povedala ho zasiahlo priamo do srdca. Začal sa správať k prírode, lesu a ostatným s väčšou úctou. Zo začiatku hlavne preto aby ak keď znova stretne elfku mohol povedať, že sa zmenil.
Začal pravidelne navštevovať Neverwinterský les a začal sa zaujímať o znovuzalesňovanie vyrúbaných oblastí. Elfku už ale viac nestretol. Utrápený nenaplnenou láskou stretol Boreho, ktorý ho zlákal na dobrodružstvo.
Postupne nabrali ďalších členov a Rimulov predstieraný záujem o prírodu sa postupne zmenil na ozajstný. Napomohol tomu aj Maw, čierny panter, ktorého si Rimul ochočil.
Po pár rokoch sa opäť zaľúbil. Tentokrát do nadpozemsky charizmatickej Liny, ktorá sa pridala ku skupine asi po štyroch rokoch dobrodruhovania. Lina bohužiaľ jeho city neopätovala. Rimul po období trápenia sa vrhol celé svoje snaženie do sebarozvoja a vypracoval sa na jedného z najlepších Rangerov na Mečovom pobreží a na jedného z lídrov skupiny chrániacej prírodu - Smaragdová enkláva.
Ku konci dobrodružnej kariéry zvažoval, že sa vráti naspäť do Neverwintru a možno založí rodinu. Svojich potomkov bude ale určite viesť k úcte k prírode.
Lina Perut
Pohodlný život a najlepšie umelecké školy, ani sa nemusela veľmi snažiť. Všetci jej zobali z ruky. Toľko talentu vraj ešte nevidel, hovorieval jej učiteľ. V pomerne mladom veku zaplnili galérie veľkých miest jej obrazy. Sláva, peniaze, úspech, celý svet jej ležal pri nohách, len keby to nebola taká NUDA!!!
Pri jednoduchej stávke na jednom večierku o to kto si odnesie viac cudzieho zlata sa nesmierne bavila a vďaka adrenalínu sa cítila opäť nažive. Postupne sa do tajov šikovných rúk norila viac a viac. Ďalší prielom nastal, keď si uvedomila, že šarmom a ľsťou dokáž z večierku odkráčať nielen so zlatom na večierku ale aj so zlatom, ktoré majú účastníci večierku v sejfoch aj niekoľko tisíc kilometrov ďaleko.
Keď sa ucho odtrhlo musela Lina zmiznúť a to rýchlo. Vydala sa smerom na západ na Mečové pobrežie. Dobrou ochranou bolo pridať sa k zabehnutej a pomerne populárnej dobrodružnej skupine. Počiatočné trenie medzi ňou a Šalviu prekryl záujem Rimula. Následné dobrodružstvá posunuli vnímanie sveta Liny aj Šalvie. Lina sa prestala zahrávať s Rimulom a so Šalviou sa stali najlepšie priateľky ktoré sa od seba mohli čo to priučiť.
Lina sa vrátila k maľovaniu, po každej akcii si rozložila farby a skupine po nej zostane kniha plná prekrásnych malieb ich dobrodružstiev. Ukončenie dobrodružnej kariéry ju zasiahlo pomerne nepripravenú a bez plánu. Na dlhú cestu domov sa ešte necíti pripravená.